Onze ouderraad

Hallo,

Fijn dat je op de webpagina van onze ouderraad terecht gekomen bent. Graag stellen wij ons even aan jou voor:

Wij zijn een team van geëngageerde ouders van kinderen van het Moleke, het Kleine Moleke en de Sint-Luciaschool. Met leerkrachten en directie komen we 5 keer per jaar samen om aan 3 grote doelstellingen te werken:

image (2)

1. Spreekbuis:

Heb je vragen, opmerkingen, eventuele knelpunten of nieuwe initiatieven? Signaleer ze aan de leden van de ouderraad want we willen een spreekbuis zijn voor alle ouders.

2. Logistieke ondersteuning:

De ouderraad ondersteunt de werking van de scholen door de handen uit de mouwen te steken bij het schoolfeest, wafelenbak met halfvasten, de afscheidsreceptie van de 6e jaars en nog zoveel meer.

3. Activiteiten organiseren:

Wij organiseren regelmatig activiteiten om geld in het laatje te brengen. Denk maar aan de appelen- en perenverkoop, de wafelactie, de kledinginzameling, etc. Maar ook activiteiten waar ouders elkaar kunnen ontmoeten komen aan bod bv een ontbijt, …

De opbrengsten van deze acties gaan rechtstreeks terug naar de kinderen. Het wordt gebruikt voor onder andere de aankoop van educatief materiaal, speeltuigen op de speelplaats, sponsoring schoolreizen, ….

Wie is wie?
Voorzitter: Tinne Fleerakkers
Ondervoorzitter: Elien Van Herck
Penningmeester: Valerie Lenaerts

Ouderleden: Inne Lemmens, Heidi Sprangers, Agnetha Van Leuven, Klara Gielis, Linda Van den Breen, Hilde Dorekens, Koen Van Ginkel, Maggie Dierckx, Annemarlijn Van Ginneke, Ellen Boden, Evelien Gabriels

Directie en leerkrachten: Lieve Leys (directie Het Moleke), Bie Fransen (directie Sint-Luciaschool), Ilse Janssen (Het Moleke), Lieve Renders (Sint-Luciaschool), Lieve Van Den Kieboom (Sint-Luciaschool)

TinneFleerakkers

Koen Van Ginkel

AgnethaVanLeuven

Agnetha Van Leuven

Heb je ook zin om je schouders onder de school van je kind te zetten? Nieuwe mensen te leren kennen en leuke babbels/momenten te hebben tijdens activiteiten en vergaderingen? De leerkrachten wat te ontlasten en een paar extra handen te bieden? Dan ben je van harte welkom! Je kiest zelf je eigen engagement. Het geeft je veel voldoening  en de extra vriendschappen krijg je er gratis bij. Dus ben jij die creatieveling, de sterke helpende hand, een nieuwe ideeëngenerator, de organisator, …. En heb je zin om je steentje bij te dragen?

Contacteer ons dan:
via Facebook: https://www.facebook.com/ouderraadHMSLR
via mail: ouderraad2310@gmail.com

Of spreek ons aan aan de schoolpoort of op één van onze activiteiten.

Aarzel ook niet om ons te contacteren bij vragen of opmerkingen. Wij luisteren graag naar jouw verhaal en input!

Tot ziens.