Ardennenklassen – dag 2

Na een nachtje in dromenland, voor de ene al wat korter dan voor de andere, was onze tweede en laatste dag al aangebroken. Dat betekende opstaan, aankleden, rugzak en valies in orde maken (en die vervelende slaapzakken terug in hun hoes krijgen :). Daarna gingen we ontbijten en onze picknick maken: lekkere smoskes! Om half 10 stond de lijnbus op ons te wachten om ons naar de Venen van Malchamps te brengen voor de start van onze wandeling. In de voormiddag verkenden we de venen met de vele knuppelpaden, venen en alle plantjes die er groeien. Bij sommigen eindigde dat met vuile broeken (of meer). Ook konden we genieten van een prachtig uitzicht vanop de toren. Daarna was het tijd om te picknicken en even te spelen. In de namiddag wandelden we door de bossen en langs het riviertje ‘de Meyerbeer’ terug naar ons domein. Daar zagen we naaldbomen, loofbomen, mossen, veel paddenstoelen, kikkers, bronnetjes, … Een prachtige wandeling! Aangekomen op het domein nog vlug naar het toilet, valiezen in de bus, een vieruurtje eten en dan konden we terug naar Rijkevorsel vertrekken. Dit keer was het gelukkig een vlotte rit :)! Jammer maar helaas was dit al het einde van onze Ardennenklassen!