Uitstap Antwerpen L6

Op dinsdag 7 mei spraken we af aan station Noorderkempen voor een dagje Antwerpen. Ook de vijfdeklassers waren op post. Onze gereserveerde coupé stond al op ons te wachten en een kwartiertje later waren we in Antwerpen. Altijd leuk om met de trein te reizen (als hij komt :))! We wandelden eerst naar het MuHKA (een kleine 3 km). Daar aangekomen verdiepten we ons in de hedendaagse kunst. De ene groep mocht al wat meer doen dan de andere, maar we hebben onze kijk op kunst alleszins verruimd. Ondertussen was de zon ook van de partij en daarom hebben we ‘s middags onze boterhammen opgegeten aan een speeltuin, zodat we nadien nog eventjes konden ravotten (of rondhangen). Dan stond onze tweede wandeling op het programma … Langs de kaaien naar het MAS (weer een kleine 3 km) waar we genoten van de roltrappen 🙂 en het panorama boven. Daar deden we ook een foto-opdracht waarbij een foto zo goed mogelijk opnieuw gemaakt moest worden door de kinderen. Zo kwamen de digitale fototoestellen nog eens van pas :). Via de verdieping van ‘kunst uit het precolumbiaans Amerika’ en het tonen van ons tekentalent genoten we buiten nog even van een drankje en een hapje voor we vertrokken voor onze laatste wandeling (opnieuw bijna 3 km) richting Centraal Station. Om zeker aan onze stappen te komen deden we ook nog het binnenplein van de zoo aan zodat de fans de flamingo’s nog konden spotten. En dan op naar het perron voor onze trein! Wat waren we blij dat we op die zachte zetels konden uitrusten van dit pittige dagje. Maar we hebben er zeker ook van genoten!