Zeeklassen: dag 2

Na een welverdiende en verkwikkende nachtrust waren we klaar voor een dolle dinsdag.

In de voormiddag leefden we ons uit op het strand: schelpenzoekwedstrijd, een anemometer maken, estafette, petanque, kubb… het aanbod was gevarieerd en geweldig!

We aten ons buikje rond om daarna vol energie wat kennis op te gaan doen. We namen de tram naar Koksijde (een beetje spannend voor de kinderen én de juffen) om een kijkje te gaan nemen in het museum Ter Duinen. Hier liepen we doorheen de ruïnes van een echte, oude abdij en keken we naar een korte film over het leven in de abdij met een hele jonge Jelle Cleymans. In het museum was zoveel te zien dat we er helemaal druk van werden.

Niks beter om wat energie kwijt te raken dan al pootjebadend langs het strand te wandelen. Niks zo heerlijk als het zoute water tussen de teentjes.

Terug op Ter Helme schoven we de voetjes onder tafel om te smullen van een klassieker: balletjes in tomatensaus! Na een rustige avond waarbij we het nodige zand van ons afspoelden en onze kaartjes schreven, kropen we ons bed terug in. Tot morgen!