Zeeklassen: dag 3

Vandaag gingen we een hele dag op pad. Kleine tegenvaller bij het ontbijt … de verhoopte pistoletjes voor onze picknick waren gewone boterhammen ☹. Daarna met de tram naar Nieuwpoort en daar splitsten we ons op in 5de en 6de leerjaar. We deden hetzelfde, maar in een andere volgorde. Wat stond er op het programma? Een bezoek aan het Albert I-monument en het Westfront, de Dodengang en een rondleiding in de Ijzertoren met gidsen. Hier dompelden we ons volledig onder in Wereldoorlog I. In Nieuwpoort maakten we ook kennis met Jeanne Panne, de lokale heks. De boterhammetjes ’s middags gingen vlot binnen, de niet aanwezige pistolets waren snel vergeten 😊. Ook het treintje dat ons van Nieuwpoort naar Diksmuide bracht werd warm onthaald door de kinderen (en de juffen). ’s Avonds stonden er hamburgers, rijst en worteltjes op het menu, net als de dagelijkse saladbar. Een speciale combinatie, maar het smaakte bij de meesten wel. Het raketijsje maakte alles goed. Als avondactiviteit zorgden onze stagiaires voor een gevarieerde quiz. Slaapwel en tot morgen!