Thema 1 – We viegen erin!

Ons eerste taalthema zit er ook op ondertussen!
We lazen stukjes uit verschillende verhalen. Eerst lazen we over Dorus die een kinderopvang wilde openen voor kinderen die kunnen vliegen. Daarna lazen we een verhaal over Erikje die geen vleugels had en dit heel erg vond. We probeerden de hoofdpersonages te vinden en heel wat informatie uit de tekst te halen.
We lazen ook heel wat weetjesteksten. De teksten die we lazen gingen allemaal over manieren om te vliegen. Met deze informatie maakten we met de hele klas samen een kwartet.
Verder leerden we nog het alfabet en meteen ook alfabetisch rangschikken hierbij.
Tijdens de lessen spelling herhaalden we eerst de leerstof van het 2de leerjaar. Daarna oefenden we al een keer op het verenkelen en het verdubbelen. Niet zo gemakkelijk… Hier blijven we zeker nog even op oefenen.